One concept - two different looks / Variation sur un même thème

12 h 48

During lunch time, I love to look at the designers creations on Style.com. I select one and watch the fashion show as I eat my lunch

As I was watching over Jason Wu's Spring 2011 collection, it made me think of a superb outfit I saw with Hermes.

En lunchant, j'aime bien regarder des défilés de mode sur Style.com. Je me laisse inspirer en dégustant mes petits plats.

Ce midi, j'ai été frappé par la ressemblance de looks, l'un de Jason Wu et l'autre de Hermès. Voici mes impressions

Hermès
Un look décontracté composé d'une vest safari, d'un short de cuir et des chaussures déclinées sur le thème de la spartiate version courte et plus fermée.

Relax look with a Saharian vest, leather shorts and roman inspired open shoes.

Jason Wu

Plus chic et structurée, la veste aux poches plaquées épouse à la fois de ligne Chanel et le look Prince de Galles donné par le tissus. Le short de soie, les sandales hautes et la blouse à large boucle donne le ton définitivement plus féminin à cet ensemble.

More structured, more chic, this vest reminds me with of Chanel because of it's pockets with a British touch given by the Prince of Wales fabric. The high shoes, the silk short and the blouse are definitely more feminine.

Which one do you prefer ?? I vote for Hermès... Lequel préférez-vous ?? Pour ma part, je penche pour la version Hermès.

You Might Also Like

3 commentaires

  1. How FUN to be asked!! Definitely Jason Wu--but with the bow cut down at least by 1/2 :O
    Rhonda

    RépondreEffacer
  2. Cutty your are my dear Rhonda !! AM xx

    RépondreEffacer
  3. Love both outfits very much. They look so much fun for upcoming summer and I really think that I would like to wear both (depending on my mood) ;). Nevertheless I LOVE the big bow :-) and it really has a Chanel-like air!!

    RépondreEffacer

Popular Posts